« Terug

Eindelijk een eigen clubblad!

  REDACTIE    ARJAN ROOSENBURG (CREATIEVE PILOOT) | ODILE AARTS (PICMAKER)

Al vanaf mijn tienerjaren vind ik een eigen clubblad een fascinerend fenomeen. Geïnspireerd door de Donald Duck bedacht ik mij hoe fantastisch het moest zijn om een groep gretige fans reikhalzend uit te laten kijken naar een nieuwe uitgave.

Veel verder dan het verzinnen van een naam en het ontwerpen van een cover voor mijn eigen clubblad is het in die tijd helaas nooit gekomen. Tot nu. Spredle Magazine ziet in vol ornaat het levenslicht als echt magazine! De inhoud was dit keer minder moeilijk te bedenken. Aangejaagd door mijn liefde voor het ondernemerschap, of eigenlijk de ondernemers, had ik sterk de behoefte om een aantal mooie verhalen in beeld te brengen. Verhalen van ondernemers die niet bang zijn geweest om, ondanks tegenslagen en moeilijke keuzes, hun dromen na te jagen.

Marinus en ik zijn al weer 16 jaar samen aan het ondernemen. Met het enigszins naïeve idee dat we samen wel ‘even’ een succesvol reclamebureau zouden kunnen opbouwen, kwam medio 2008 de harde werkelijkheid van de o zo bekende crisis op ons pad. Even was het uit met de pret en de dromen. Na een paar jaar puur overleven, met een fors huurcontract aan den persoonlijke broek, werd de weg naar stabilisatie gevonden.

Door dit kleine stukje geschiedenis is meteen duidelijk waarom ondernemers en het ondernemerschap altijd een zeer grote rol hebben gespeeld in mijn leven. Het is de passie om iets te creëren wat vanuit jezelf komt. En hier vinden ondernemers elkaar altijd weer opnieuw. Aan dit feest der herkenning wil ik een bescheiden bijdrage leveren met dit prachtige magazine. Het gaat er dan ook in de eerste plaats niet om wat wij allemaal realiseren met Spredle, hoe trots ik hierop ook ben. Ik hoop dat dit magazine voor een klein stukje ontspanning zorgt in het drukke leven van ondernemers. Daarom in print. Weg van de computer of telefoon en even onderuit om op een ontspannen moment je te laten meevoeren in de herkenbare wereld van medeondernemers.

“Ik had sterk de behoefte om mooie ondernemersverhalen in beeld te brengen.”

Ik wil alle collega’s, vrienden, klanten en partners hartelijk bedanken voor hun positieve bijdrage. Een speciaal woord van dank aan de ondernemers die het lef hebben gehad om een persoonlijk boekje open te doen en de moeite hebben genomen om hun verhaal met ons te delen.


Dit artikel is onderdeel van Spredle Magazine - Najaar 2018Ieder half jaar geeft Spredle een prachtig magazine uit met inspirerende artikelen rondom ondernemerschap, business en marketing. Spredle Club leden ontvangen dit magazine kosteloos op de deurmat.

 Bekijk PDF ››   Bestel los magazine ››

Een los magazine kost €16,50 inclusief 21% BTW en verzendkosten binnen Nederland


« Terug