« Terug

Masterclass: Waarom cola duurder is dan melk

23 mei

Bas Haring, volksfilosoof - 23 mei 2019


Begrijp jij de economie? We worden geacht iets van economie af te weten, maar begrijpen er vaak maar weinig van.

We hebben op 23 mei 2019 een leuke avond gehad met Spredle Club leden bij de Metaal Kathedraal. Volksfilosoof Bas Haring gaf een masterclass over de vraag: Weet jij waarom Cola duurder is dan melk? We sloten deze masterclass af met een gezellige borrel, inclusief een bietenbal en drankje. We bedanken alle deelnemers voor hun aanwezigheid. Tot Spredles!


  FOTOVERSLAG:  




"Ik spreek iedereen op dezelfde manier aan: kleuters, hoogleraren, pubers. Ik denk dat dat helpt zaken begrijpelijk te houden."

- Bas Haring


DIT WIL JE TOCH NIET MISSEN?  Check lidmaatschap ››



UITNODIGING

(deze workshop is al geweest)

  IN HET KORT:  

Masterclass: Waarom cola duurder is dan melk
Lecture: Bas Haring, volksfilosoof
Tijd:
 19.00 - 22.30 uur
Data: 23 mei 2019
Locatie: Metaal Kathedraal, Utrecht (bekijk de locatie)

  PROGRAMMA:  

  • 19.00-20.00 Inloop
  • 20.00-21.00 Lezing
  • 21.00-22.30 Borrel


Over de avond door Bas Haring

"Wat moeten we vinden van marktwerking, economische groei en recessies? We worden geacht iets van economie af te weten, maar begrijpen er vaak maar weinig van. En dat terwijl economie over ons dagelijks leven gaat: ons werk, de verdeling van rijkdom, de toekomst. Zaak dus dat we er meer van begrijpen.

En dus ben ik me in economie gaan verdiepen. Ik heb het zelfs gestudeerd. Het was bijzonder leuk en nou heb ik antwoord op vragen als: waar komt geld vandaan? Zijn wij rijk dankzij de armoe van anderen? En waarom is cola duurder dan melk?"


NOG GEEN LID? Gun jezelf ook eens een Masterclass!  Check lidmaatschap ››


Labels
- ACADEMY

« Terug